APCOA PARKING zarządza dwupoziomowym parkingiem pod rondem KAPONIERA w Poznaniu

Od lipca br. APCOA PARKING zarządza dwupoziomowym parkingiem pod rondem KAPONIERA w Poznaniu.

 

Do dyspozycji klientów jest 240 miejsc. Parking jest bezobsługowy, monitorowany całą dobę oraz wyposażony w system parkingowy POL CHIP.


Jak rozwiązać problem z parkowaniem w mieście.

Miejsce parkingowe w mieście to od pewnego czasu poważne zmartwienie zmotoryzowanych mieszkańców. To także poważny problem zarządzających ulicami, parkingami oraz terenami prywatnymi często wykorzystywanymi do parkowania.

Z pomocą coraz częściej przychodzi profesjonalne organizowanie i administrowanie miejscami parkingowymi oraz nowoczesne technologie. O nowościach w systemie parkowania i zarządzania parkingami mówi Maciej Zawadzki, prezes APCOA Parking Polska.

APCOA PARKING POLSKA to obecnie największa w Polsce firma działająca w branży parkingowej. Co stoi za sukcesem firmy?

Firma istnieje w Polsce od 1998 roku i od samego początku wyznacza nowe standardy i kierunki na polskim rynku zarządzania parkingami. Zarządzamy ponad 100 obiektami parkingowymi na terenie całego kraju. Warto też dodać, że APCOA PARKING POLSKA jest częścią grupy  APCOA PARKING. To ponad 8.700 projektów parkingowych w Europie w tym 1.300.000 miejsc parkingowych zarządzanych przez grupę APCOA.

Gdzie w Polsce możemy spotkać Państwa rozwiązania ?

Głównie na parkingach w Galeriach Handlowych i biurowcach, ale nie tylko. Nasza firma zarządza także parkingami w innych obiektach takich jak hotele, szpitale i multikina. Jesteśmy także zarządzającym wszystkimi parkingami na lotnisku Poznań Ławica, gdzie oddajemy do dyspozycji ponad 2.000 miejsc parkingowych na parkingach krótkoterminowych, długoterminowych oraz strefie ograniczonego postoju „Kiss & Fly”.

Z Państwa usług korzystają nie tylko duże obiekty ?

To prawda. Oprócz tych największych projektów jak na przykład zarządzanie wielopoziomowym parkingiem w Warsaw Financial Center czy parkingami w ponad 20 Galeriach Handlowych w Polsce, mamy doświadczenie w zarządzaniu prywatnymi ulicami i parkingami. Przykładem może być ulica Leszczyńska w Warszawie lub parking Platinum Towers przy ulicy Grzybowskiej w Warszawie. Zarządzamy także parkingami przy sieciach sklepów i marketów. Z naszego doświadczenia korzystają Tesco, Carrefour, Biedronka i Netto w całej Polsce. Głównym celem jest pomoc w rozwiązaniu problemu tak zwanego „parkowania na dziko”. Dzięki wprowadzeniu profesjonalnego systemu parkowania mamy więcej miejsc parkingowych. Kierowcy także doceniają fakt, że pomimo konieczności zapłaty zawsze są miejsca do zaparkowania.

Można więc powiedzieć, że właściwe zarządzanie miejscami parkingowymi powinno interesować właścicieli gruntów w najbardziej zatłoczonych miejscach?

Potrzeby klientów na każdym parkingu determinuje najbliższe otoczenie. Przy marketach klienci zazwyczaj zostawiają swoje samochody na kilka minut, natomiast w miejscu zamieszkania czy pracy na kilka godzin. Miejsca parkingowe organizowane są przez samorządy, spółdzielnie mieszkaniowe oraz wspólnoty lokatorów, często jako organizacje pożytku publicznego. Odpowiednie regulacje i zarządzanie miejscami parkingowymi na prywatnych drogach lub parkingach służyć mają szerokiemu gronu użytkowników.

Koncentrujemy się na „produktach parkingowych”, które wychodzą naprzeciw indywidualnym potrzebom zróżnicowanych grup klientów: osób parkujących incydentalnie, firm, mieszkańców osiedli z parkingami, osób odwiedzających, klientów firm, rodzin, osób podróżujących itp. Monitorujemy więc trendy i prowadzimy na bieżąco badania rynku, tak aby nieustannie ulepszać nasze produkty. Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, zoptymalizowane procesy oraz ciągłe udoskonalenia pozwalają minimalizować koszty. W ten sposób APCOA PARKING zapewnia rentowność każdego parkingu samochodowego i pełną satysfakcję właściciela. 


Nowoczesny system LPR na parkingu WFC w Warszawie

Od grudnia 2016 roku wielopoziomowy parking w budynku WFC w Warszawie został wyposażony przez APCOA PARKING w nowoczesny i zintegrowany moduł LPR (License Plate Recognition).

Pozwala on na kontrolę dostępu użytkowników abonamentowych w oparciu o weryfikację za pomocą karty zbliżeniowej, jak też na podstawie numeru rejestracyjnego pojazdu.

Dzięki zaawansowanej technologicznie konfiguracji użytkownicy cieszą się ułatwieniami jeśli chodzi o obsługę systemu np. automatyczne otwarcie szlabanu po rozpoznaniu numeru rejestracyjnego bez konieczności użycia karty zbliżeniowej, możliwość płatności kartami płatniczymi w kasie automatycznej (transakcje stykowe i zbliżeniowe do 50 PLN). System został również zintegrowany z systemem kontroli dostępu do budynku dzięki czemu:

  • Użytkownicy abonamentowi mogą używać tej samej karty dostępu na parking i do powierzchni biurowej,
  • Użytkownicy okazjonalni (na podstawie biletów jednorazowych) mogą poruszać się w obrębie dostępu do parkingu i wyjścia z parkingu przez bramki w hallu budynkowym za pomocą biletu jednorazowego systemu parkingowego z kodem paskowym.

Wjazd na parking zyskał dużą, podświetlaną tablicę informacyjną m.in. z informacją o dostępnych na parkingu usługach oraz ilości dostępnych miejsc parkingowych dla klientów okazjonalnych, gości najemców itp. Nowy System pozwala również na wprowadzenie szeregu dogodnych produktów jak np. czeki parkingowe, walidacje, bilety kongresowe, przedpłacone itp.


Parkingi przy Porcie Lotniczym Ławica wyposażone w nowoczesny i wszechstronny system LPR.

Od października b.r. parkingi przy Porcie Lotniczym Ławica w Poznaniu zostały wyposażone przez APCOA PARKING  w nowoczesny i wszechstronny system do identyfikacji odczytu tablic rejestracyjnych pojazdów, tak zwany LPR – License Plate Recognition System. Ponadto w urządzeniach wjazdowych i wyjazdowych zamontowano czytniki, które umożliwiają odczyt kodów QR (Quick Response) na nośnikach papierowych oraz monitorach smartphone.