APCOA Polska zarządcą parkingu Wysockiego Park Handlowy

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-polska-zarzadca-parkingu-wysockiego-park-handlowy/

- APCOA Polska została zarządcą parkingu przed Wysockiego Park Handlowy w Białymstoku

- Parking jest w stanie pomieścić ponad 500 samochodów

- Klienci obiektu mogą skorzystać z dwóch darmowych sesji parkowania w ciągu dnia, każda trwająca 90 minut, z 3-godzinnym okresem karencji, pod warunkiem zarejestrowania postoju w parkometrze lub aplikacji mobilnej APCOA Flow

 

APCOA Polska została zarządcą parkingu przed obiektem Wysockiego Park Handlowy.  W centrum handlowym klienci znajdą ponad 30 sklepów i punktów usługowych. Parking obiektu może pomieścić ponad 500 samochodów i czynny jest siedem dni w tygodniu.

APCOA Polska zainstalowała na obiekcie osiem nowoczesnych parkometrów. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom rejestrując postój samochodu nie trzeba wykładać biletu parkingowego przed przednią szybę, wystarczy podać numer rejestracyjny. Wszyscy goście obiektu mogą skorzystać ze 180-ciu minut darmowego parkowania (dwie sesje do 90 minut dziennie z 3-godzinną karencją) pod warunkiem zarejestrowania postoju samochodu w parkometrach lub za pomocą aplikacji mobilnej APCOA Flow.

 - Wysockiego Park Handlowy to kolejny obiekt retailowy, który dołączył do naszego portfolio. Wcześniej centrum handlowe nie posiadało zarządcy parkingu, co powodowało, że często parking był zajęty, a klienci obiektu nie mogli znaleźć miejsca postojowego. Wprowadzona zmiana pozwoli poprawić sytuację i ułatwi parkowanie. Zastosowane przez nas rozwiązania zapewnią dostępność miejsc parkingowych i są wygodne dla klientów, którzy po wprowadzeniu numeru rejestracyjnego do parkometru nie muszą wykładać biletu parkingowego pod przednią szybą pojazdu. Dodatkowo na parkingu można skorzystać z aplikacji APCOA Flow, która pozwala na błyskawiczne rejestrowanie postoju i dokonanie płatności bez konieczności korzystania z parkometrów – komentuje Maciej Zawadzki, prezes zarządu APCOA Polska.

 Na obiekcie można także skorzystać z możliwości zakupu 30-dniowego abonamentu parkingowego.

Czytaj dalej

APCOA Polska instaluje kolejne stacje ładowania samochodów elektrycznych: nowe stacje na parkingu podziemnym Rondo Kaponiera w Poznaniu.

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-polska-instaluje-kolejne-stacje-ladowania-samochodow-elektrycznych-nowe-stacje-na-parkingu-podziemnym-rondo-kaponiera-w-poznaniu/

- APCOA Polska uruchomiła stacje ładowania pojazdów elektrycznych na parkingu podziemnym Rondo Kaponiera w Poznaniu.

- Dwie stacje AC posiadają po dwa złącza o mocy 22 kW.

- Do końca roku firma planuje uruchomić kilkadziesiąt stacji ładowania samochodów elektrycznych na terenie całego kraju.

 

W miarę wzrostu popularności samochodów elektrycznych, rośnie także zapotrzebowanie na infrastrukturę wspierającą ich ładowanie. W odpowiedzi na tę potrzebę, APCOA Polska - wiodący operator parkingów w Polsce - rozwija swoją sieć stacji ładowania, wprowadzając kolejne udogodnienia dla użytkowników pojazdów elektrycznych. Najnowsze stacje ładowania zostały uruchomione na parkingu Rondo Kaponiera w Poznaniu, zapewniając użytkownikom obiektu jeszcze większy komfort i dostęp do energii dla ich pojazdów elektrycznych.

Usytuowane w strategicznym punkcie, w centrum miasta, stacje są łatwo dostępne dla użytkowników. Jest to również ważny krok w kierunku zwiększenia świadomości ekologicznej oraz promowania zrównoważonej mobilności.

„Uruchomienie nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych stanowi kolejny krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, który umożliwia naszym klientom korzystanie z ekologicznych rozwiązań transportowych. Naszym celem jest zapewnienie nie tylko wygodnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań parkingowych, ale także dbałość o otaczające nas środowisko miedzy innymi poprzez wspieranie rozwoju elektromobilności” – komentuje Maciej Zawadzki, Prezes Zarządu APCOA Polska.

Stacje ładowania samochodów elektrycznych na parkingu Rondo Kaponiera są wyposażone w najnowocześniejsze technologie i oferują ładowanie prądem zmiennym o mocy 22 kW. Jednocześnie można tam ładować cztery samochody.

Elektromobilność jest jednym z kluczowych elementów APCOA Urban Hubs – ekosystemu rozwiązań dla miast, który obejmuje cztery obszary: Mobilność, Elektromobilność, Logistyka i Usługi Lokalne. APCOA Urban Hubs to innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia wprowadzenie dodatkowych usług na obiektach parkingowych, takich jak: ładowarki samochodów elektrycznych (AC lub DC), Last Mile Logistic (wsparcie logistyczne w ramach stref organicznego ruchu w centrum miast), mikromobilność – punkty ładowania, serwisu oraz udostępniania małych pojazdów elektrycznych (np. hulajnóg, rowerów, skuterów), punkty paczkomatów zlokalizowane na parkingach, a także wsparcie dostępu do parkingów dla pojazdów Car Sharingu.

Czytaj dalej

APCOA Polska rozszerza sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych: nowe stacje na parkingu Galerii Opolanin w Opolu.

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-polska-rozszerza-siec-stacji-ladowania-samochodow-elektrycznych-nowe-stacje-na-parkingu-galerii-opolanin-w-opolu/

- APCOA Polska uruchomiła stacje ładowania pojazdów elektrycznych na parkingu Galerii Opolanin.

- Dwie stacje AC posiadają po dwa złącza o mocy 11 kW.

- Do końca roku firma planuje uruchomić kilkadziesiąt stacji ładowania samochodów elektrycznych na terenie kraju.

W miarę rosnącej popularności samochodów elektrycznych, rośnie również zapotrzebowanie na infrastrukturę umożliwiającą ich ładowanie. W odpowiedzi na tę potrzebę APCOA Polska - wiodący operator parkingów w Polsce - rozszerza swoją sieć stacji ładowania, wprowadzając nowe udogodnienia dla użytkowników pojazdów elektrycznych. Najnowsze stacje ładowania zostały otwarte na parkingu Galerii Opolanin w Opolu, zapewniając mieszkańcom oraz klientom obiektu jeszcze większy komfort i dostęp do energii dla ich pojazdów elektrycznych.

Nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych na parkingu Galerii Opolanin stanowią istotne ulepszenie infrastruktury ładowania w regionie. Znajdujące się w strategicznym punkcie stacje są łatwo dostępne dla użytkowników. Jest to również ważny krok w kierunku zwiększenia świadomości ekologicznej oraz promowania zrównoważonej mobilności.

„Cieszymy się z wprowadzenia nowych stacji ładowania samochodów elektrycznych na parkingu Galerii Opolanin. Jest to krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, który umożliwia naszym klientom korzystanie z ekologicznych rozwiązań transportowych. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na samochody elektryczne, naszym celem jest zapewnienie nie tylko wygodnych, ale także ekologicznych usług parkingowych” – komentuje Maciej Zawadzki, Prezes Zarządu APCOA Polska.

Stacje ładowania samochodów elektrycznych na parkingu Galerii Opolanin są wyposażone w najnowocześniejsze technologie i oferują ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW.

Otwarcie nowych stacji ładowania samochodów elektrycznych na parkingu Galerii Opolanin to nie tylko krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, ale również wyraz zaangażowania APCOA Polska w rozwój infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Elektromobilność to jeden z kluczowych elementów APCOA Urban Hubs – ekosystemu rozwiązań dla miast, na który składają się cztery obszary: Mobilność, Elektromobilność, Logistyka i Usługi Lokalne.

APCOA Urban Hubs to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na wdrożenie dodatkowych usług na obiektach parkingowych. Są to m.in.: ładowarki samochodów elektrycznych (AC lub DC), Last Mile Logistic (wsparcie logistyczne w ramach stref organicznego ruchu w centrum miast), micro mobility – punkty ładowania, serwisu oraz udostępniania małych pojazdów elektrycznych (np. hulajnóg, rowerów, skuterów), hub’y paczkomatów zlokalizowanych na parkingach, a także wsparcie dostępu do parkingów dla pojazdów Car Sharingu.

Czytaj dalej

Fałszywe wezwania do zapłaty

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/falszywe-wezwania-do-zaplaty/

W związku z przypadkami wystawienia przez osoby trzecie na parkingach prowadzonych przez APCOA fałszywych wezwań do zapłaty za brak ważnego biletu parkingowego, które nie pochodzą od służb kontrolnych APCOA, pragniemy poinformować, że incydenty te zostały zgłoszone do właściwych organów ścigania.

Na fałszywych wezwaniach do zapłaty podawany jest inny numer rachunku bankowego, nie należący do APCOA, który służy do wyłudzenia pieniędzy.

Pragniemy zwrócić uwagę, że na wezwaniu do zapłaty wystawianym przez służby kontrolne APCOA, widnieje QR kod przekierowujący do strony internetowej, na której można zapoznać się ze szczegółami sprawy. Można na niej zobaczyć numer wezwania, zdjęcia wykonane przez kontrolera, a także poznać powód nałożenia opłaty dodatkowej oraz złożyć reklamację lub opłacić wezwanie do zapłaty. Jest to rozwiązanie, które pozwala na szybkie i wygodne sprawdzenie, czy wystawione wezwanie do zapłaty jest prawdziwe.

Przypominamy także, że kontrolerzy nie pobierają opłat dodatkowych, ich płatnośc może być dokonana tylko w formie elektronicznej.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem: 22 300 12 31, lub mailowego: reklamacje(at)apcoa.pl.

 

Czytaj dalej

APCOA odpowiada za zarządzanie parkingiem w Galerii Nowa Praga.

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-odpowiada-za-zarzadzaniem-parkingiem-w-galerii-nowa-praga/

APCOA powiększa portfolio swoich klientów o Galerię Nowa Praga w Warszawie.

W obiekcie klienci znajdą ponad 20 wystawców z branży wyposażenia wnętrz, sklep spożywczy oraz przestrzeń rozrywkową. Parking obiektu może pomieścić aż 650 samochodów i czynny jest siedem dni w tygodniu. Na obiekcie zainstalowaliśmy trzynaście nowoczesnych parkometrów, a także dwa tablety umożliwiające rejestrację postoju. Wszyscy goście obiektu mogą skorzystać z trzech godzin darmowego parkowania pod warunkiem zarejestrowania postoju samochodu w parkometrach lub za pomocą aplikacji mobilnej APCOA FLOW. Dla parkujących przed Galerią Nowa Praga dostępny jest także system sprzedaży abonamentów online

Czytaj dalej

Z dniem 9 lutego 2024 roku zmianie uległa nazwa naszej spółki

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/z-dniem-9-lutego-2024-roku-zmianie-ulegla-nazwa-naszej-spolki/

Niniejszym informujemy, iż z dniem 9 lutego 2024 roku zmianie uległa nazwa naszej spółki z dotychczasowej:


  
APCOA Parking Polska Sp. z o.o. 
  
na: 

APCOA Polska Sp. z o.o. 
  
Informujemy, że zmiana dotyczy tylko nazwy firmy, wszystkie pozostałe dane, w tym NIP, KRS, numery kont bankowych, numery telefonów, adres siedziby, pozostają bez zmian. 
  
Jednocześnie pragniemy nadmienić, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zmiana nazwy spółki nie wywołuje skutku w postaci zmiany podmiotu, który był i nadal pozostaje stroną zawartych już umów, czy zaciągniętych dotychczas zobowiązań. Zmiana nazwy spółki nie powoduje żadnych modyfikacji w zakresie zaciągniętych przez spółkę zobowiązań, czy też wzajemnych praw i obowiązków wynikających z zawartych przez naszą spółkę umów oraz nie wymaga ich aneksowania. 
 

Czytaj dalej

APCOA zarządcą parkingu Silesia City Center

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-zarzadca-parkingu-silesia-city-center/

APCOA została zarządcą parkingu największego centrum handlowego na Śląsku – Silesia City Center w Katowicach.

Kierowcy mają do dyspozycji 3 500 miejsc parkingowych. Użytkownicy parkingu mogą korzystać z nowoczesnych parkometrów, w których rejestrują swój postój poprzez wprowadzenie numeru rejestracyjnego pojazdu. Dzięki temu nie muszą wykładać biletu parkingowego za przednią szybą. Klienci centrum mogą opłacić postój również za pomocą aplikacji mobilnej APCOA FLOW, a najemcy i dostawcy obiektu mają do dyspozycji system Fleet Management umożliwiający dysponowanie przydzieloną im pulą miejsc parkingowych poprzez wprowadzanie numerów rejestracyjnych pojazdów upoważnionych do parkowania pracowników.<u5:p></u5:p>

Czytaj dalej

APCOA Parking wprowadza kolejne udogodnienia dla użytkowników parkingów

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-wprowadza-kolejne-udogodnienia-dla-uzytkownikow-parkingow/

APCOA Parking wdraża nową funkcjonalność ułatwiającą wnoszenie opłat za postój samochodów. Teraz wystarczy zeskanować smartfonem zamieszczony na parkingu kod QR i zarejestrować postój pojazdu na parkingu.

- Nieustannie staramy się rozwijać ofertę naszych usług, by korzystanie z naszych parkingów było jeszcze łatwiejsze. Dzięki nowej funkcjonalności kierowcy nie muszą już pobierać biletu parkingowego z parkomatu, wystarczy telefonem zeskanować rozmieszczony w wielu miejscach na parkingu kod QR i wprowadzić numer rejestracyjny pojazdu. Po zeskanowaniu kodu Klient łączy się w chmurze z aplikacją APCOA Flow [QR] i może opłacić postój lub skorzystać z darmowego czasu parkowania – mówi Maciej Zawadzki, Prezes Zarządu APCOA Parking Polska.

Opłata za parkowanie może być dokonana kodem BLIK, Apple Pay, Google Pay, kartą płatniczą oraz szybkim przelewem bezpośrednio z konta bankowego. Po zakończeniu transakcji użytkownicy otrzymują potwierdzenie na wskazany adres e-mail. 

System APCOA Flow [QR] ułatwia korzystanie z parkingów przez kierowców, nie muszą oni korzystać z parkomatu ani wykładać biletu parkingowego za szybą samochodu. Cały proces wniesienia opłaty odbywa się poprzez aplikację online z wykorzystaniem smartfona, dzięki czemu nie ma konieczności instalowania jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania w telefonie.  

APCOA Flow [QR] jest produktem własnym APCOA, dostępnym na tysiącach parkingów firmy w całej Europie, w tym także w Polsce. 

Czytaj dalej

APCOA Parking operatorem parkingów na Podhalu

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-operatorem-parkingow-na-podhalu/

APCOA Parking, lider w branży parkingowej w Europie, podpisała umowy na zarządzanie sześcioma obiektami na Podhalu. Nowe parkingi znajdują się w strategicznych lokalizacjach na Podhalu, zapewniając zarówno mieszkańcom, jak i turystom wygodne i bezpieczne miejsca do parkowania.

APCOA Parking została operatorem parkingów w Makowie Podhalańskim, Czarnym Dunajcu, Jabłonce, Nowym Targu i Rabce-Zdroju. Każdy z obiektów wyposażony jest w parkometry, a niektóre w tablety wewnątrz sklepów, na których można zarejestrować postój. Na wszystkich parkingach można także parkować korzystając z aplikacji APCOA Flow. 

- Cieszę się, że możemy rozszerzyć naszą obecność na Podhalu i dostarczać najwyższej jakości usługi parkowania mieszkańcom i gościom tego regionu - mówi Maciej Zawadzki, Prezes Zarządu APCOA Parking Polska. – Tym, co nas wyróżnia to stosowanie innowacji, które sprawiają, że parkowanie staje się łatwiejsze i bardziej wygodne. Dzięki wdrożeniu naszych autorskich rozwiązań kierowcy nie muszą zostawiać biletu parkingowego za przednią szybą podczas postoju. Wystarczy, że skorzystają z parkometrów, tabletów lub aplikacji APCOA Flow – dodaje Prezes Zawadzki.

APCOA Parking zarządza obiektami w:
•    Makowie Podhalańskim, ul. Rynek 9
•    Czarnym Dunajcu, ul. Rynek 15
•    Nowym Targu, Plac Evry 2
•    Rabce-Zdroju, ul. Chopina 16
•    Jabłonce, ul. Kamieniec 6 i Plac Dworcowy 4

W zależności od lokalizacji obiektu, kierowcy mogą skorzystać z darmowego parkowania od 60 do nawet 180 minut. Warunkiem jest zarejestrowanie postoju.

Czytaj dalej

Fundusz inwestycyjny Strategic Value Partners zawarł umowę nabycia 100% udziałów spółek tworzących Grupę APCOA.

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/fundusz-inwestycyjny-strategic-value-partners-zawarl-umowe-nabycia-100-udzialow-spolek-tworzacych-grupe-apcoa/

Jest nam miło poinformować, iż fundusz inwestycyjny Strategic Value Partners z siedzibą w USA zawarł umowę nabycia 100% udziałów spółek tworzących Grupę APCOA od dotychczasowego większościowego akcjonariusza - Centerbridge Partners.

Amerykański fundusz był mniejszościowym  udziałowcem naszej firmy od 2014 roku. Nowy właściciel zamierza kontynuować aktywność Grupy APCOA w obszarze dotychczasowej strategii rozwoju i działalności operacyjnej, ze szczególnym naciskiem na innowacyjne technologie, zwiększenie automatyzacji, budowę kolejnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz rozwój Urban Hubs.

Czytaj dalej

Wprowadzamy kolejne udogodnienia dla podróżujących z portu lotniczego Warszawa-Radom!

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/wprowadzamy-kolejne-udogodnienia-dla-podrozujacych-z-portu-lotniczego-warszawa-radom/

Parking przy lotnisku Warszawa-Radom wraz z terminalem autobusowym oraz układem drogowym posiada blisko 800 miejsc parkingowych.

Do dyspozycji podróżnych jest także specjalna strefa Kiss&Fly, która pozwala na bezpłatny, 10-minutowy postój. Od teraz wszyscy podróżujący mogą też korzystać z aplikacji APCOA Flow oraz systemu rezerwacji miejsc parkingowych.

Czytaj dalej

APCOA Parking na Expo Real w Monachium

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-na-expo-real-w-monachium/

APCOA Parking bierze udział w jednych z najważniejszych targów rynku nieruchomości i inwestycji nieruchomościowych w Europie Expo Real w Monachium. Podczas trzech dni wydarzenia blisko 1 850 wystawców zaprezentuje swoje usługi świadczone na każdym z etapów projektów real estate – od opracowania koncepcji, poprzez finansowanie, realizację, aż po eksploatację i użytkowanie.

Podczas targów APCOA Parking pokaże swoje najnowsze rozwiązania parkingowe i usługi, m.in. różne modele obsługi parkingów, najbardziej zaawansowaną w Europie aplikację ułatwiającą parkowanie APCOA Flow, systemy ładowania pojazdów elektrycznych, a także informatyczne rozwiązania ułatwiające korzystanie z parkingów – sprzedaż abonamentów online, wcześniejszą rezerwację miejsca postojowego czy usługę Scan&Pay.   
 

Czytaj dalej

APCOA Parking na Shopping Center Forum!

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-na-shopping-center-forum-1/

Kolejny raz APCOA Parking była partnerem jednego z najważniejszych wydarzeń branży nieruchomości handlowych w Polsce. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 1 200 uczestników i 400 wystawców.

Nieodzownym elementem wydarzenia są targi, konferencje i business networking. Wiodącym temat tegorocznego SCF było ESG i ewolucja postaw klientów i jej konsekwencje dla rynku centrów handlowych.

Czytaj dalej

KUP ABONAMENT PARKINGOWY ONLINE JUŻ TERAZ!

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/kup-abonament-parkingowy-online-juz-teraz/

APCOA Parking uruchomiła możliwość kupowania abonamentów parkingowych online. To wygodne rozwiązanie, które daje wiele korzyści. Logując się na swoim koncie można nim zarządzać, m.in. dodawać pojazdy, w tym wprowadzać ich unikalne nazwy, np. Moje Cztery Kółka, czy przeglądać sesje parkingowe.

Panel rezerwacji online jest zintegrowany z aplikacją mobilną APCOA FLOW.  Do logowania na stronie służą te same dane, co do konta w aplikacji mobilnej. Abonamenty parkingowe online można kupić wybierając jedną z możliwych metod płatności: BLIK, Szybki Przelew lub Karta Płatnicza.

https://abonamenty.apcoa.pl

Czytaj dalej

PARKUJ I ŁADUJ SWÓJ SAMOCHÓD. PIERWSZA ŁADOWARKA DLA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH NA PARKINGU ETHOS W WARSZAWIE.

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/parkuj-i-laduj-swoj-samochod-pierwsza-ladowarka-dla-samochodow-elektrycznych-na-parkingu-ethos-w-warszawie/

Od początku sierpnia użytkownicy samochodów elektrycznych mogą parkować i ładować swoje samochody na parkingu ETHOS w Warszawie. Na swoim parkingu APCOA Parking zainstalowała dwustanowiskowy wallbox o mocy 2 x 22 kW. Do obsługi ładowarki wystarczy pobrać na swój telefon mobilną aplikację Elocity, z poziomu której można dokonać płatności oraz znaleźć inne stacje ładowania.

W najbliższym czasie podobne rozwiązania pojawią się na kolejnych parkingach zarządzanych przez APCOA Parking w Warszawie i w Poznaniu.

Czytaj dalej

ODPOWIEDZIALNA FIRMA

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/odpowiedzialna-firma/

W APCOA mamy poczucie, że możemy i musimy działać na rzecz możliwie zrównoważonego rozwoju ekosystemu naszej firmy.

W 2021 r. daliśmy początek inicjatywie pod nazwą „APCOA: Sustainability in Action”, tworząc ramy organizacyjne dla licznych projektów naszej firmy w obszarze ESG. Inicjatywa wpisała się na trwałe w działalność APCOA: dotyczy naszych pracowników, kierowców parkujących w naszych obiektach, klientów i wszystkich organizacji, którym nasza firma świadczy usługi.

W prowadzonej działalności stykami się z 70 proc. mieszkańców trzynastu krajów, w których jesteśmy obecni . Doskonale rozumiemy, że to, w jaki sposób działamy, może bezpośrednio wpływać na lokalne społeczności.

W raporcie za 2021 r. o naszych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju przedstawiliśmy przyjętą strategię w zakresie ESG , omawiając szczegółowo niektóre z inwestycji, które realizujemy od 2016 r. z myślą o wprowadzeniu realnych zmian. Czasami zmiany, które wprowadzamy, mają niewielki wpływ na ogół społeczeństwa, lecz mają znaczenie lokalne -- dlatego przyjęty przez nas plan ESG łączy w sobie inicjatywy duże z tymi realizowanymi na mniejszą skalę.

APCOA zajmuje centralne miejsce w obszarze mobilności i dzięki temu może odgrywać istotną rolę w działaniach na rzecz poprawy środowiska.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem w którym czytelnik znajdzie różnorodne przykłady  prowadzonych w grupie inicjatyw, obejmujących każdy obszar ESG.

https://apcoa-de.sharefile.eu/d-sda146301baa84928b5cf1568d105cdf6

Czytaj dalej

APCOA Parking , WOLT , Start up PORT - początek owocnej współpracy.

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-wolt-start-up-port-poczatek-owocnej-wspolpracy/

Wolt, platforma specjalizująca się w szybkich dostawach, rozpoczęła współpracę ze start-upem Port. Dzięki partnerstwu warszawscy kurierzy, współpracujący z Wolt będą mogli podczas pilotażu, bezpłatnie korzystać z rowerów elektrycznych, znajdujących się na parkingu APCOA Parking przy stacji metra Centrum.

Głównym celem programu jest wspieranie idei zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności dostaw zamówień do klientów.

Więcej pod linkiem

https://zielonagospodarka.pl/rusza-innowacyjny-program-pilotazowy-z-zakresu-e-mobilnosci-od-wolt-i-port-10948

Czytaj dalej

Stanowisko APCOA w sprawie decyzji UOKiK

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/stanowisko-apcoa-w-sprawie-decyzji-uokik/

W związku z publikacją w dniu 20 kwietnia 2023 r. przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) decyzji Prezesa UOKiK pragniemy poinformować, iż przedmiotowa decyzja jest nieprawomocna i jako firma złożyliśmy od niej odwołanie kierując sprawę na drogę postępowania sądowego. Podobnie nie jest wymagalna naliczona kara.

UOKiK prowadził postępowanie od października 2021 r. Badając szereg aspektów działalności APCOA, organ nie zdecydował się na postawienie zarzutów w zakresie sposobu organizacji parkingów, zasad ich działania, w tym naliczania opłat dodatkowych czy też oznakowania, a także sposobu rozstrzygania konkretnych spraw konsumentów. Co więcej, Prezes UOKiK przyznał w uzasadnieniu decyzji, że zakwestionowane ostatecznie w decyzji działania APCOA nie były umyślne. Uważamy też, że w wyniku stosowanych praktyk konsumenci nie ponieśli szkody.

Naszą działalność opieramy na uczciwych relacjach z klientami i dążymy do udoskonalania wysokich standardów prowadzonej przez nas działalności.

 

Czytaj dalej

Apcoa Parking osiągnęła właśnie ważny kamień milowy w dziedzinie innowacji

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-have-reached-an-important-innovation-milestone0/

Automated Valet Parking (AVP) to pierwszy na świecie wysoce zautomatyzowany system parkowania bez udziału kierowcy (SAE Level 4), który został oficjalnie dopuszczony do użytku komercyjnego w Niemczech.

System został opracowany we współpracy z firmami Bosch i Mercedes. Prowadzony przez APCOA Parking -  Parking P6 przy lotnisku w Stuttgarcie jako pierwszy na świecie umożliwi klientom korzystanie z systemu parkowania bez kierowcy.

Po więcej informacji zapraszamy do przeczytania:
https://www.motofaktor.pl/zautomatyzowany-system-parkowania-bosch-i-mercedesa-dopuszczony-do-uzytku-komercyjnego/

Czytaj dalej

JESIENNA EDYCJA SCF 2022 JUŻ ZA NAMI…

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/the-2022-scf-is-now-over0/

Jesienna edycja targów Shopping Center Forum 2022 już za nami. W targach wzięło udział ok. 1,4 tys. gości, a wśród nich wystawcy, deweloperzy, partnerzy Forum, ponad 400 przedstawicieli zarządców sieci handlowych i innych najemców centrów handlowych.

 

Jak co roku, nie mogło zabraknąć APCOA Parking.

SCF 2022 Fall Edition tradycyjnie odbyło się w centrum konferencyjno-wystawienniczym EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie.
Jesienna edycja Forum to nie tylko dwa dni targów i networkingu, ale także panele tematyczne i dyskusyjne.
O rynku retail i czekających go wyzwaniach debatowano w gronie ekspertów.

Czytaj dalej

APCOA Parking na Shopping Center Forum 2021 CEE Exhibition & Conference 22-23.09. Warszawa

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-na-shopping-center-forum-2021-cee-exhibition-conference-22-2309-warszawa/

APCOA Parking, jak co roku bierze udział w jesiennej edycji SCF, tegoroczna impreza zgromadziła prawie 1240 uczestników, w tym ponad 400 firm.

Dwa dni targów i konferencji.

Poza funkcją biznesową i targową, SCF CEE to również miejsce , gdzie można się wymienić doświadczeniami i wiedzą na temat trendów w branży.

Czytaj dalej

"Mamy prawie 800 parkingów w Polsce. To zobowiązuje i pozwala kreować trendy..." -

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/we-have-almost-800-parking-lots-in-poland-this-obliges-and-allows-us-to-create-trends0/

wywiad z Prezesem Zarządu APCOA Parking Polska Maciejem Zawadzkim

Grupa Apcoa zarządza 14 tysiącami parkingów w Europie i przed pandemią generowała prawie miliard Euro przychodu rocznie. W każdym z 13 krajów europejskich w których działamy praktycznie jesteśmy największym operatorem. W Polsce mamy w tej chwili prawie 800 parkingów. To zobowiązuje i pozwala nam kreować trendy – mówi w rozmowie z SCF Magazine Maciej Zawadzki, prezes Apcoa Parking

Apcoa Parking jest wystawcą Shopping Center Forum 2021 CEE. Z przedstawicielami firmy będzie można spotkać się na stoisku 120.

W jaki sposób pandemia wpłynęła na Państwa działalność?

Podobnie jak operatorzy centrów handlowych i najemcy, którzy stracili praktycznie z dnia na dzień przychody, zostaliśmy poszkodowani przez pandemię. Trudna sytuacja dotyczyła nas w główniej mierze w przypadku projektów, w których byliśmy dzierżawcami parkingów. Straciliśmy wszystkie przychody i zostaliśmy z wysokimi czynszami, ponieważ nie objęły nas przepisy rozporządzenia, które zwalniały najemców z czynszów. Okazało się, że ponieważ nie jesteśmy standardowym najemcą powierzchni handlowej, nie przysługuje nam żadne wsparcie.

Jak zatem udało się przetrwać i funkcjonować w tym trudnym czasie?

Zaczęły się rozmowy z właścicielami centrów w zakresie redukcji lub zawieszenia naszych czynszów. Niektóre z nich niestety trudne. Dotyczyły głównie lokalizacji, gdzie mieliśmy powierzchnie w dzierżawie. Natomiast równolegle w przypadku projektów, gdzie byliśmy zarządcami parkingów, czyli nie płaciliśmy czynszów i otrzymywaliśmy stałe wynagrodzenie, wychodząc naprzeciw naszym klientom, czyli właśnie właścicielom centrów handlowych, zredukowaliśmy nasze wynagrodzenie. Podjęliśmy decyzję by częściowo redukując obsługę i koszty działalności oraz rezygnując z naszych marż, pomóc im przetrwać, a jednocześnie też zachować zdrowe, partnerskie relacje z naszymi klientami, ponieważ biznes po pandemii będzie nadal istniał.

Czyli z jednej strony oczekiwaliście wsparcia, a z drugiej sami je oferowaliście.

Zależało nam, by po zakończeniu pandemii, kontynuować współpracę z naszymi klientami przez kolejne lata i do tego na bazie takich silniejszych relacji, wzmocnionych naszą partnerską postawą. Ucierpiała na tym niestety duża część naszych przychodów, która nam po prostu odpadła. Zarządzamy parkingami przy kilkudziesięciu centrach handlowych w Polsce i znaczący spadek przychodów spowodował, że nasza sytuacja płynnościowa przez chwilę była naprawdę trudna. Udało się przetrwać właśnie dzięki współpracy z naszymi partnerami.

Na czym ta pomoc i współpraca polegała?

Większość klientów wspierało nas redukując bądź odraczając czynsze. Mowa o operatorach centrów handlowych, ale też podmiotach publicznych, które zgodziły się odroczyć nam czynsze na drugą część roku, na okres, kiedy wszystko wróci do normy. To nam uratowało płynność. W bardzo partnerski sposób zachowali się także najwięksi operatorzy sieci handlowych, na przykład Lidl, Netto, Kaufland, Aldi czy też Polo Market, którzy mimo pandemii i lockdownów płacili nam terminowo nasze wynagrodzenie. Ich biznesy na szczęście stabilnie funkcjonowały w okresie pandemii. Dzięki takim przyjaznym partnerom udało nam się przejść przez lockdown obronną ręką.

Galerie i w związku z tym parkingi działały w ograniczonym trybie, ale sieci handlowe zwłaszcza te dyskontowe i convenience, którym także świadczycie usługi, miały się w tym czasie raczej dobrze.

Netto, Lidl, Kaufland, Polo Market i Aldi – wszystkie te sieci dostarczały nam nowych projektów dzięki swojej dynamicznej ekspansji. Kaufland i Aldi zrezygnowały nawet z obsługi przez innych operatorów parkingowych i powierzyły nam na wyłączność wszystkie swoje parkingi, przekazując nam kilkadziesiąt nowych obiektów. Wynikało to z faktu, iż byli bardzo zadowoleni z jakości naszych usług i partnerskiego sposobu współpracy.

Czym wyróżniają się Wasze usługi?

Chociażby kwestią jakości sprzętu parkingowego lub wystawiania mandatów tzw. opłat dodatkowych na parkingach przy obiektach handlowych wyposażonych w parkometry. Niestety wiele firm działających na polskim rynku i obsługujących sieci handlowe, oferuje swoje usługi na zarządzanie za symboliczne kwoty, a następnie wyrównuje swoje niskie wynagrodzenie mandatami wystawianymi klientom tych sklepów lub instaluje na parkingach stare, zużyte urządzenia parkingowe. Takie „polowanie na klientów” aby wystawić im mandat psuje niestety wizerunek całej branży i powoduje zainteresowanie ich działaniami przez takie instytucje jak UOKiK czy też Rzecznik Praw Konsumentów. My działamy w innym kierunku. Nasze parkingi wyposażone są w najnowszej generacji parkometry z możliwością płatności kartami płatniczymi oraz istnieje na nich możliwość skorzystania z naszej aplikacji mobilnej APCOA Flow. Ponadto mamy świadomość tego, iż wystawienie mandatu klientowi obiektu handlowego jest de facto równoznaczne z odstraszeniem klienta od tego sklepu. Dlatego nasz Dział Reklamacji stara się anulować wystawione mandaty klientom, którzy zrobili zakupy w danym sklepie, ale z jakichś powodów nie pobrali biletu parkingowego. Jeżeli klient nie pobrał biletu z parkometru albo nie zapłacił, ale poszedł do sklepu na przykład Lidla lub Biedronki zrobić zakupy i został ukarany mandatem a następnie zgłosił się do nas, wówczas zawsze anulujemy wystawiony mandat.

Co jest największym wyzwaniem dla galerii i sieci handlowych w organizacji parkingów?

Myślę, że kwestie opłat za parkowanie. Zwyczajowo przyjmuje się, że klient ma bezpłatny parking na czas robienia zakupów w danej galerii handlowej czy sklepie. Problem powstaje jednak wtedy, gdy ta zasada jest naruszana przez parkujących. Coraz częściej pojawiają się sytuacje, gdy klient danego centrum handlowego nie ma gdzie zaparkować, ponieważ parking jest zajęty przez pracowników okolicznych biur, interesantów pobliskich urzędów, pacjentów szpitali czy też mieszkańców położonych w sąsiedztwie osiedli. Co robi klient, który przyjeżdża do danego sklepu i nie może zaparkować? Jedzie 500 metrów dalej do sklepu konkurencji. Sieci handlowe zauważyły ten niebezpieczny dla ich biznesu proceder i zaczęły wprowadzać własne zasady parkowania na swoich parkingach. Na przykład w sklepie Lidl można parkować przez półtorej godziny gratis, jest to z dużym zapasem czas wystarczający na zrobienie zakupów, natomiast każda kolejna godzina jest już płatna. Wprowadzenie tego typu zasad z reguły rozwiązuje problemy parkingowe na danym obiekcie.

Powiedział Pan, że proponujecie dwa modele funkcjonowania – w oparciu o dzierżawę lub jako zarządca parkingu. Jaka jest różnica?

W przypadku umowy o zarządzanie jesteśmy zarządcą obiektu i klient wypłaca nam z tego tytułu wynagrodzenie. Oczywiście w ramach tego wynagrodzenia ponosimy koszty zatrudnienia pracowników, amortyzację systemu parkingowego, który z reguły zapewniamy na swój koszt, biletów parkingowych czy też serwisu technicznego. Natomiast w przypadku umowy dzierżawy, to my płacimy co miesiąc czynsz naszemu klientowi, pobierając i księgując wszystkie przychody z parkingu. Parkingi przy centrach handlowych z reguły działają na zasadzie umów o zarządzanie.

Dlaczego galeriom handlowym bardziej odpowiada model zarządzania?

Parkingi przy galeriach handlowych mają z reguły długi darmowy czas parkowania, bo właścicielom zależy na tym, by klient nie ograniczał czasowo swojego pobytu w centrum handlowym i spędził w nim jak najwięcej czasu. Stąd galeria handlowa nie generuje z parkingu aż takich przychodów, aby można było go dzierżawić, czyli ponieść swoje koszty i jeszcze zapłacić czynsz dzierżawy. Dlatego bardziej praktyczny jest model oddania parkingu w zarządzanie.

Na czym konkretnie polega to zarządzanie?

Najprościej mówiąc – instalujemy i wdrażamy system parkingowy tj. szlabany, kamery sczytujące tablice rejestracyjne i kasy automatyczne, nasz personel obsługuje system parkingowy, zapewniamy materiały eksploatacyjne np. bilety parkingowe, analizujemy trendy rynkowe na obszarze, na którym znajduje się parking i optymalizujemy taryfy parkingowe, odpowiadamy za cash management w tym konwoje gotówki, zapewniamy własny serwis techniczny urządzeń czy też realizujemy sprzedaż abonamentów parkingowych.

Który model jest dla Apcoa bardziej opłacalny?

Nie ma tutaj reguły. W czasie pandemii na pewno dużo lepszym dla nas modelem były umowy o zarządzanie. W przypadku umów o zarządzanie mamy niższe marże niż w przypadku umów dzierżawy, co jest rekompensowane faktem, iż nie ponosimy ryzyka rynkowego, ponieważ klient płaci nam co miesiąc stałą opłatę.

Apcoa to firma międzynarodowa. Jakie trendy w systemach zarządzania obecnie królują w Polsce i na świecie?

Grupa Apcoa zarządza 14 tysiącami parkingów w Europie i przed pandemią generowała prawie miliard Euro przychodu rocznie. W każdym z 13 krajów europejskich w których działamy praktycznie jesteśmy największym operatorem. W Polsce mamy w tej chwili prawie 800 parkingów. To zobowiązuje i pozwala nam kreować trendy. W 2019 roku Grupa wprowadziła na rynek swoją własną aplikację mobilną, która nazywa się Apcoa Flow i jest dostępna na naszych parkingach w całej Europie, oraz na wielu parkingach partnerskich. Bardzo często bowiem właściciele parkingów, którzy nie powierzyli nam zarządzania, chcą mieć tylko naszą aplikację. Oprócz tego aplikacja działa też na strefach płatnego parkowania.

Czym się charakteryzuje ten system?

Aplikacja mobilna umożliwia opłatę za parking, który wyposażony jest w szlabany albo w parkometry. W przypadku parkingu wyposażonego w parkometr parkujący zaznacza w aplikacji przewidywany czas parkowania np. darmową godzinę przy centrum handlowym i nie musi podchodzić do parkometru aby pobrać bilet parkingowy. To rozwiązanie świetnie zdało egzamin w pandemii. Wówczas odnotowywaliśmy przyrosty po kilkanaście tysięcy użytkowników naszej aplikacji miesięcznie.

W przypadku systemu szlabanowego w momencie, kiedy pojazd podjeżdża do szlabanu, kamera sczytuje jego numer rejestracyjny i automatycznie otwiera się szlaban wjazdowy oraz rozpoczyna sesja parkowania. W aplikacji pojawia się informacja, iż klient właśnie rozpoczął parkowanie. Przy wyjeździe analogicznie system sczytuje numer rejestracyjny, otwiera szlaban, kończy sesję parkowania i automatycznie pobiera z karty kredytowej kierowcy należną opłatę, równocześnie wysyłając paragon sesji parkowania na adres email klienta. Przy pomocy aplikacji mobilnej sprzedajemy też abonamenty parkingowe. Aplikacja może też być integrowana z zewnętrznymi rozwiązaniami informatycznymi naszych klientów.

Jak się sprawdza ta aplikacja w przypadku centrów handlowych?

W Polsce niestety nie jest to jeszcze tak powszechny system, jak w innych krajach. Niektóre centra handlowe są zainteresowane tego typu rozwiązaniami, inne planują wdrożenie swoich własnych rozwiązań. Natomiast można powiedzieć, że pandemia przyspieszyła decyzje o wdrożeniach tego typu rozwiązań.

Apcoa jest rokrocznie wystawcą SCF. Z jaką ofertą wyjdziecie w tym roku do centrów handlowych i jakiego typu partnerów będziecie poszukiwać na targach Shopping Center Forum?

Dla nas targi Shopping Center Forum są bardzo ważną platformą umożliwiającą spotkania się z naszymi aktualnymi i potencjalnymi nowymi klientami. W dzisiejszych czasach, kiedy wszystkim brakuje czasu na spotkania, rozmowy czy też podsumowania, tego typu wydarzenia ułatwiają kontakty biznesowe. SCF to atrakcyjny i ciekawy format, pozwala podtrzymywać istniejące relacje biznesowe i prezentować szerokiemu gronu odbiorców nasze nowe rozwiązania i technologie. Pamiętajmy, że wiele centrów handlowych, które w niedalekiej jeszcze przeszłości nie miało problemu z parkingiem, teraz zauważa potrzebę zmian w tym obszarze. Obserwujemy dynamiczny wzrost liczby inwestycji budowalnych, powstaje wiele nowych nieruchomości, zmienia się zagospodarowanie terenu i nagle obiekty handlowe zostają otoczone przez budynki biurowe czy też osiedla mieszkaniowe. Wiele centrów handlowych poszukuje rozwiązania jak rozwiązać problem z parkingiem, a na targach może je znaleźć. Na naszym stoisku w tym roku zaprezentujemy nowe ciekawe urządzenia parkingowe, najlepsze światowe marki i rozwiązania mobilne wspierające zarządzanie parkingami.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Czytaj dalej

APCOA Parking będzie zarządzać strefą w Tucholi

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-bedzie-zarzadzac-strefa-w-tucholi0/

Platforma URBAN HUBS to infrastruktura wspierająca zrównoważony rozwój miast

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/platforma-urban-hubs-to-infrastruktura-wspierajaca-zrownowazony-rozwoj-miast/
  • Na parkingach APCOA budowana będzie platforma Urban Hubs , zapewniająca naszym partnerom infrastrukturę niezbędną dla rozwoju mobilności, ładowania pojazdów elektrycznych, logistyki i usług „na żądanie”.
  • W ramach rozwoju nowych usług, APCOA zaangażuje się w budowę zintegrowanego ekosystemu usług Smart CitySmart Mobility, przez co w aktywny sposób przyczyni się do zrównoważonej transformacji obszarów miejskich oraz redukcji emisji CO2.
  • Udostępnienie ponad 1,5 mln miejsc parkingowych APCOA w Europie, w tym ponad 1,9 mln m 2 dostępnej przestrzeni na potrzeby logistyki miejskiej, mobilności, infrastruktury ładowania elektrycznego i usług technologicznych niesie ze sobą istotny potencjał w zakresie wzrostu przychodów i wartości firmy dla akcjonariuszy.
  • Inwestorzy będący właścicielami nieruchomości osiągną szereg korzyści z wpięcia swoich obiektów do tego cyfrowego ekosystemu, uzyskując także dostęp do ekskluzywnej sieci partnerów APCOA.
  • Do strategicznych partnerów APCOA należą już między innymi spółki Bosch, BVG, Daimler, E.ON, HERE Technologies, Sixt i UFO Drive.

 

Stuttgart/Warszawa, 18 lutego 2021 r.APCOA PARKING (APCOA), wiodący europejski operator parkingów, zbuduje w ramach swojej sieci parkingów platformę pod nazwą APCOA URBAN HUBS, tworząc zintegrowany ekosystem zapewniający zrównoważone i efektywne wykorzystanie miejsc parkingowych. Strategiczni partnerzy firmy uzyskają w ten sposób dostęp do fizycznej i cyfrowej infrastruktury, skrojonej według ich potrzeb. Klienci z kolei będą mieli możliwość skorzystania z szerszego asortymentu usług i produktów. Korzyści będą czerpać także właściciele nieruchomości: rozbudowana sieć partnerów strategicznych APCOA oznacza dla nich dodatkowe możliwości i sposoby korzystania z obiektów, co przyczyni się również do wzrostu ich wartości.

W oparciu o ponad 11 000 obiektów APCOA stworzyła największą w Europie sieć połączonych cyfrowo parkingów. Nasza platforma cyfrowa łączy parkingi z usługami logistycznymi i technologicznymi, platformami shared mobility oraz infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych. Już teraz wnoszą one istotny wkład w tworzenie „inteligentnych miast przyszłości”, wyjaśnia Philippe Op de Beeck, Chief Executive Officer APCOA PARKING Group.

 

Pod marką APCOA URBAN HUBS firma rozszerza funkcjonalność swoich parkingów, integrując je w jednolity ekosystem cyfrowy, którego podstawę stanowi autorska aplikacja mobilna APCOA FLOW. W ten sposób wszystkie parkingi firmy mogą służyć jako platformy dla szerokiej gamy dodatkowych usług. W pierwszym etapie firma koncentruje się na parkingach wielokondygnacyjnych w obszarach śródmiejskich, które oferują największy potencjał poprawy efektywności logistyki tzw. „ostatniej mili”, zmniejszenia ruchu logistycznego w centrach miast, a w rezultacie doprowadzenia do znacznej redukcji emisji CO2. Zwiększając dostępność infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Obiekty APCOAURBAN HUBS aktywnie przyczynią się również do rozwoju mobilności elektrycznej. Oferta URBAN HUBS będzie szczególnie atrakcyjna dla mieszkańców miast, czy też osób dojeżdżających do pracy, które nie mają własnych miejsc postojowych lub stacji ładowania pojazdów. Dodatkowym atutem przy podejmowaniu decyzji o zakupie pojazdu elektrycznego może być właśnie gwarantowany dostęp do tego rodzaju infrastruktury.

 

„W ciągu najbliższych lat zamierzamy rozwinąć sieć kilkuset obiektów APCOA URBAN HUBS na terenie całej Europy. Dla właścicieli parkingów wartością dodaną wynikającą z naszego projektu, będzie możliwość dywersyfikacji przychodów oraz realizacji zrównoważonej strategii rozwoju, co wpłynie korzystnie na długoterminową wartość ich aktywów. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z wieloma potencjalnymi partnerami, którzy doceniają skalę i intensywność lokalizacji naszych obiektów oraz fakt, że w centrach europejskich miast ma do nich dostęp ponad 230 milionów konsumentów. W związku z tym, nasi obecni i potencjalni partnerzy są bardzo zainteresowani wykorzystaniem zaawansowanej technologicznie infrastruktury APCOA w ramach własnych modeli biznesowych”, wyjaśnia Op de Beeck. Obecnie do strategicznych partnerów APCOA należą Bosch, BVG, Daimler, E.ON, HERE Technologies, Sixt i UFO Drive.

 

Marka APCOA od dawna kojarzy się z konsekwentną realizacją kompleksowej strategii cyfrowej i innowacji. W roku 2018 firma uruchomiła wielokrotnie nagradzaną, najnowocześniejszą w Europie platformę mobilną APCOA FLOW, która zapewnia cyfrowy dostęp do tysięcy parkingów w Europie, w tym także w Polsce, z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. „Dzięki temu jesteśmy świetnie przygotowani na wyzwania wynikające ze zmian w sposobach korzystania z miejsc parkingowych oraz na wymogi stawiane nam przez miasta i gminy. Tylko poprzez przewidywanie przyszłych trendów rynkowych oraz aktywny udział w kształtowaniu się nowych trendów gospodarczych i społecznych, będziemy w stanie dostosowywać się do zachodzących zmian i czerpać z nich korzyści”, stwierdza CEO Grupy APCOA - Philippe Op de Beeck.

 

URBAN HUBS stanowi odpowiedź firmy APCOA na jeden z najbardziej gwałtownych trendów gospodarczych obecnych czasów, tj. gwałtownego rozwóju handlu internetowego i usług „na żądanie”, które kreują popyt na przestrzeń logistyczną w centrach miast, a także rosnącą urbanizację i wzrost mobilności elektrycznej.

Czytaj dalej

Zdobywca nagrody „European Parking Award”

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/winner-of-the-european-parking-award0/

NAJBARDZIEJ NOWATORSKIE ROZWIĄZANIE PARKINGOWE W EUROPIE Nagrodę przyznano aplikacji APCOA FLOW z systemem automatycznego rozpoznawania numerów tablic rejestracyjnych (ANPR) European Parking Association.

Czytaj dalej

Aplikacja APCOA Flow w sklepach Lidl

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-flow-now-available-at-lidl-stores0/

Oprócz tradycyjnej metody płatności za parking w parkometrach, w sklepach Lidl pojawiło się kolejne udogodnienie dla klientów- opłata za parkowanie przy pomocy aplikacji mobilnej APCOA Flow.

Aplikacja pozwala na korzystanie z parkingu bez konieczności pobierania biletu – wystarczy zaznaczyć czas parkowania w aplikacji i rozpocząć sesję. Aplikacja uwzględnia darmowy czas parkowania np. 1 godzinę, a w razie dłuższego postoju pobiera odpowiednią opłatę.

Rozwiązanie to zapewnia higieniczne dokonywanie płatności, co jest szczególnie ważne w okresie epidemii.

Dużym atutem korzystania z aplikacji jest również możliwość przedłużenia czasu parkowania bez konieczności powrotu do samochodu.

Korzystanie z aplikacji APCOA Flow jest już możliwe na ponad 700 parkingach APCOA w Polsce oraz 8 000 tysiącach w całej Europie.

Czytaj dalej


APCOA Parking zarządza parkingami w Centrum Handlowym ATRIUM PROMENADA w Warszawie

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-zarzadza-parkingami-w-centrum-handlowym-atrium-promenada-w-warszawie/

Do dyspozycji klientów oddano następujące parkingi:

Parking zewnętrzny parkometrowy - 837 miejsc postojowych oraz dwa wewnętrzne ogólnodostępne parkingi szlabanowe w liczbie 822 miejsc postojowych. Parking  Komfort jednopoziomowy ( kolor niebieski)  posiadający jeden wjazd i jeden wyjazd plus jedną  kasę automatyczną oraz parking z darmowym czasem postoju - trzypoziomowy ( kolor żółty, czerwony, zielony) posiadający dwa wjazdy, dwa wyjazdy i pięć  kas automatycznych. Parkingi zostały wyposażone w nowoczesny system Scheidt & Bachmann.

Centrum Handlowe ATRIUM PROMENADA jest zlokalizowane  w pobliżu stacji  telewizyjnej POLSAT.

Czytaj dalej

APCOA Parking zarządza parkingiem w obiekcie ELEKTROWNIA POWIŚLE w Warszawie

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/since-13-may-2020-apcoa-parking-operates-a-car-park-at-the-elektrownia-powisle-shopping-mall-in-warsaw0/

Parking został wyposażony w system SKIDATA, do dyspozycji klientów są trzy wjazdy, trzy wyjazdy oraz trzy kasy parkingowe.

Jeden wjazd znajduje się od ulicy Leszczyńskiej, dwa pozostałe od ulicy Zajęczej. Klienci mogą skorzystać z 370 miejsc parkingowych.

Historia Elektrowni Powiśle liczy ponad 100 lat. W 1904 roku władze ogłosiły przetarg  na budowę elektrowni dla Warszawy. Kolejne lata to rozbudowa obiektu, w 1944 roku Elektrownia Powiśle bierze czynny udział w Powstaniu Warszawskim zapewniając energię walczącej Warszawie. W 2001 roku oficjalnie zakończono produkcję prądu w elektrowni. W 2020 roku nastąpiło NOWE OTWARCIE Elektrowni Powiśle. Obiekt kusi klientów licznymi eleganckimi sklepami, wykwintnymi restauracjami, strefą beauty hall, strefą food hall, czy plonoteką, gdzie można zaplanować i zorganizować różne wydarzenia rozrywkowe, czy kulturalne.

W pobliżu zlokalizowane jest Centrum Nauki Kopernik, Bulwary Wiślane oraz słynna warszawska  Syrenka.

http://elektrowniapowisle.com/

Czytaj dalej

APCOA Parking zarządza parkingiem przy ZOO w Gdańsku

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/as-of-may-apcoa-parking-operates-a-park-control-car-park-at-the-gdansk-zoological-garden0/

Parking obsługiwany jest w systemie Park & Control i wyposażony w 15 parkometrów.

Do dyspozycji kierowców jest 1650 miejsc parkingowych oraz możliwość korzystania z aplikacji mobilnej APCOA FLOW.

W pobliżu parkingu znajduje się Dolina Radości oraz Wieża Widokowa.

Czytaj dalej

APCOA Parking zarządza STREFĄ PŁATNEGO PARKOWANIA w Turku

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/the-month-of-may-saw-apcoa-parking-launching-a-paid-parking-zone-in-the-city-of-turek0/

Strefa obejmuje następujące ulice: Kaliską, Browarną, Szeroką, Kolską oraz Plac Wojska Polskiego i Plac Henryka Sienkiewicza.

W strefie zostało zamontowane 14 parkometrów, jest również możliwość korzystania z aplikacji mobilnej APCOA FLOW.

Czytaj dalej

"Posiłek za wysiłek"

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/meals-for-front-line-employees-and-those-in-need0/

APCOA Parking wsparła finansowo Gdańską Fundację Rozwoju Gospodarczego ...

... poprzez realizację Programu " Posiłek za Wysiłek" polegającego na przygotowaniu i dostarczeniu posiłków, napojów dla personelu medycznego oraz służb mundurowych działających na obszarze Miasta Gdańska zaangażowanych w zapobieganie, przeciwdziałanie i  zwalczanie istniejącej sytuacji kryzysowej ( związanej z pandemią wywołaną wirusem COVID-19),  a także dla osób starszych - m.in. pensjonariuszy dziennych domów pomocy, domów pomocy społecznej, klubów seniora, czy  schronisk dla bezdomnych.

Podsumowanie akcji znajduje się w poniższym linku:
https://www.gdansk.pl/wiadomosci/posilekzawysilek-podczas-epidemii-10-tysiecy-obiadow-dla-medykow-i-seniorow,a,175275

Czytaj dalej

Parking NDI w Sopocie

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoas-car-park-opposite-grand-hotel0/

APCOA Parking zarządza parkingiem NDI w Sopocie. Parking zlokalizowany jest vis a vis hotelu Sofitel Grand Sopot.

W bliskiej odległości znajduje się plaża oraz słynny Monciak. Parking został wyposażony w nowoczesny system Scheidt & Bachmann oraz  trzy kasy automatyczne , istnieje również możliwość płatności pay passem przy wyjeździe. Do dyspozycji klientów jest 209 miejsc parkingowych. Parking jest podzielony na dwie części: wewnętrzną w budynku „B” – 173 miejsca oraz zewnętrzną – 36 miejsc.

Czytaj dalej

APCOA Parking zarządza parkingiem w biurowcu POSEJDON CENTER w Szczecinie

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/car-park-at-the-posejdon-center-office-complex-in-szczecin0/

Od 6 lutego b.r. APCOA Parking zarządza parkingiem w biurowcu POSEJDON CENTER w Szczecinie. Jest to parking szlabanowy, dwupoziomowy, bezobsługowy, działający w oparciu o system Scheidt & Bachmann.

Parking posiada 300 miejsc parkingowych,  jeden wjazd, jeden wyjazd oraz dwie kasy automatyczne. Jest możliwość płatności kartą.

Biurowiec Posejdon Center jest zlokalizowany w dzielnicy Nowe Miasto  przy Niepodległości 60, róg Kaszubskiej, Partyzantów oraz Bramy  Portowej w bliskiej odległości od Hotelu Pomorskiego.

Czytaj dalej

APCOA Parking na EXPO REAL - TARGI REAL ESTATE W MONACHIUM

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-na-expo-real-targi-real-estate-w-monachium/

W dniach 7-9 października 2019 roku w Monachium odbyła się kolejna edycja targów REAL ESTATE.

To jedne z największych tego typu targów rynku nieruchomości i inwestycji nieruchomościowych w Europie. Na powierzchni 64 000 metrów kwadratowych ponad 2000 wystawców zaprezentowało  swoje usługi świadczone na każdym z etapów projektów real estate – od koncepcji, poprzez finansowanie, realizację, aż po eksploatację i użytkowanie. Jest to doskonała platforma do wymiany doświadczenia oraz nawiązania nowych biznesowych kontaktów.

 

APCOA Parking również wzięła udział w tym prestiżowym wydarzeniu prezentując klientom i partnerom biznesowym najnowsze rozwiązania parkingowe i swoje usługi.

 

Czytaj dalej

APCOA Parking na SHOPPING CENTER FORUM 2019 CEE Exhibition & Conference 25-26.09.2019 WARSZAWA

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-na-shopping-center-forum-2019-cee-exhibition-conference-25-26092019-warszawa/

APCOA Parking od kilku lat bierze udział w jesiennej edycji SCF , podczas tegorocznych targów firma zaprezentowała nowoczesną aplikację mobilną APCOA FLOW. W sierpniu 2019 roku Polska dołączyła do grona 8 krajów, w których dostępna jest ta aplikacja.

SCF 2019 CEE Exhibition & Conference  zgromadziło prawie 1900 uczestników , w tym 6000 osób reprezentujących 500 sieci handlowych , 300 projektów oraz ponad 80 wystawców.

Naszym klientom i partnerom biznesowym demostrowaliśmy  działanie  aplikacji, pokazując, jak w sposób inteligentny i kompleksowy usprawnić proces  parkowania, do minimum ograniczając zaangażowanie kierowców, a tym samym podnosząc komfort podróży.

Czytaj dalej

APLIKACJA PŁATNICZA APCOA FLOW JUŻ DOSTĘPNA W POLSCE

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/aplikacja-platnicza-apcoa-flow-juz-dostepna-w-polsce/

APCOA FLOW stanie się platformą integrującą wiele funkcjonalności z zakresu parkowania i mobilności w ramach rozwiązań tzw. smart city -  mówi Maciej Zawadzki Prezes APCOA Parking Polska.

W sierpniu Polska dołączyła do grona 8 krajów, w których dostępna jest aplikacja mobilna APCOA FLOW.

Mamy obecnie mobilne aplikacje na wszystkich naszych największych rynkach: w Wielkiej Brytanii (od końca 2017), w Niemczech (od maja 2018), we Włoszech, Szwajcarii, Danii  i w Norwegii (od listopada 2018), w Szwecji (od marca 2019), w Austrii (od lipca 2019), a od sierpnia jesteśmy obecni także w Polsce. W naszych aplikacjach dostępnych jest  już 389 tys. miejsc parkingowych w Europie, odnotowaliśmy ponad 300 tys. pobrań aplikacji i 275 tys. nowych użytkowników. Co 2 minuty rejestruje się nowy klient. To imponujące liczby, wszyscy ciężko pracujemy, aby APCOA FLOW osiągnęła wielki sukces, rozumiany jako 100 proc. zadowolonych klientów, którzy otrzymują od nas produkt skrojony na ich potrzeby, zgodny z ich oczekiwaniami, a przede wszystkim sprawny i przyjazny w obsłudze.
 
Czym jest APCOA FLOW?

Najogólniej mówiąc: APCOA FLOW jest aplikacją mobilną umożliwiającą płatność za parkowanie na każdym rodzaju parkingu. APCOA FLOW przenosi branżę parkingową w sferę cyfrową. Klienci każdego z kilkuset parkingów w Polsce zarządzanych przez APCOA, którzy zarejestrowali się w aplikacji, oprócz uiszczenia opłaty przy wykorzystaniu aplikacji, będą mogli znaleźć najbliższy parking, sprawdzić dostępność miejsc parkingowych oraz wysokość opłaty parkingowej. W przyszłości będą mogli zarezerwować miejsce parkingowe - lub wybrać opcję gwarancji dostępności konkretnego miejsca. Aplikacja zapewni sprawną nawigację aż do wjazdu na parking. Klient będzie mógł również skorzystać z lokalnych rabatów np. w centrum handlowym jako lojalny klient.

Jak to działa w praktyce?

System kontroli wjazdu rozpozna samochód poprzez LPR (licence plate recognition - automatyczne rozpoznawanie numerów tablic rejestracyjnych) lub kod QR i potwierdzi w chmurze możliwość automatycznego pobrania opłaty parkingowej z karty kredytowej klienta. Szlaban podniesie się automatycznie. Przy wyjeździe platforma obliczy i pobierze z karty kredytowej wartość opłaty oraz otworzy szlaban. I to wszystko automatycznie, bez wyjmowania smartfona.

Podobnie sytuacja będzie wyglądać na parkingach wyposażonych w parkometry np. przy marketach handlowych. Po zaparkowaniu samochodu klient uruchamia w smartfonie aplikację APCOA FLOW w celu rozpoczęcia sesji parkowania i pobrania opłaty za parking lub uznania np. pierwszej godziny parkowania gratis, co ma szczególne znaczenie przy marketach handlowych.

Polski rynek branży parkingowej rozwija się dynamicznie, a to oznacza, że potencjał dla APCOA FLOW jest bardzo duży.

Ludzie cenią sobie wygodę i czas. Poprzez integrację sieci kilkuset świetnie zlokalizowanych parkingów APCOA w praktycznie każdym większym mieście na terenie Polski z innymi rozwiązaniami typu aplikacje centrów handlu i rozrywki, budynków biurowych, obiektów sportowych, lotnisk, stref płatnego parkowania, komunikacji miejskiej, kolei, car sharing’u czy też roweru miejskiego, APCOA FLOW  stanie się platformą integrującą wiele funkcjonalności z zakresu parkowania i mobilności w ramach rozwiązań tzw. smart city. Jestem przekonany i głęboko w to wierzę,  że APCOA FLOW podbije polski rynek parkingowy i przeniesie go do tzw. chmury. Już dzisiaj prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami zainteresowanymi możliwością wspólnego oferowania różnego typu usług z zakresu smart mobility poprzez naszą aplikację.

Aplikacja jest narzędziem skrojonym również na potrzeby szeroko pojętej branży retail. Co dzięki niej zyskają właściciele i zarządcy centrów handlowych?

APCOA FLOW otwiera możliwości obsługi parkingu z jedną lub wieloma godzinami parkowania gratis, realizacji programów lojalnościowych, udzielania rabatów na parkowanie w zależności od zrealizowanych zakupów, dedykowania specjalnych (np. szerszych lub położonych bezpośrednio przy wejściu z parkingu  do centrum) miejsc parkingowych wybranym klientom oraz  realizację kampanii promocyjnych typu „noc zakupów“ połączonych z darmowym parkowaniem dla posiadaczy aplikacji. APCOA FLOW zapewnia możliwość  integracji z innymi aplikacjami zewnętrznymi oraz współpracuje z niemal każdym systemem parkingowym. Niewątpliwą zaletą jest również oszczędność w kosztach biletów oraz zużyciu urządzeń parkingowych, ponieważ kontrola dostępu na parking i pobieranie opłat będzie się odbywać w formie cyfrowej.

Czytaj dalej

Nowe otwarcia parkingów

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/new-car-parks0/

Od 17 września b.r. APCOA PARKING zarządza nowym parkingiem zlokalizowanym przy wielofunkcyjnej hali widowiskowo-sportowej „Netto Arena” w Szczecinie. Do dyspozycji gości dostępne jest blisko 600 miejsc dla samochodów osobowych oraz 7 miejsc dla autokarów.

Kolejnym obiektem, którym od sierpnia  b.r. zarządza APCOA PARKING jest parking przy Porcie Lotniczym Rzeszów Jasionka. Do dyspozycji klientów przeznaczone są dwa parkingi: P1 – parking krótkoterminowy, oferujący 560 miejsc oraz P2 – parking długoterminowy z 297 miejscami parkingowymi.

Następne dwa parkingi to lokalizacje przy stadionach piłkarskich:

Pierwszy z nich to „Stadion Energa” w Gdańsku, zarządzany przez APCOA PARKING od maja 2018 roku. Parking dzieli się na specjalnie wyznaczone strefy. P1, P4, P5 – samochody osobowe. P2 – bezpłatne, specjalnie oznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych (na podstawie unijnej karty osoby niepełnosprawnej). P5 – autokary.

Drugi z nich, zarządzany od sierpnia b.r. jest to parking zlokalizowany przy „INEA Stadion” w Poznaniu. Do dyspozycji klientów dostępnych jest 200 miejsc parkingowych.

Obiektami, którymi od maja b.r. zarządza APCOA PARKING, również w Poznaniu, są parkingi buforowe Park&Ride. Składają się na nie lokalizacje: Chwaliszewo, Droga Dębińska, Dolna Wilda I, Dolna Wilda II, Poznańska, Maratońska, Poznań Głogowska – Dworzec Zachodni. Łącznie dla kierowców dostępnych jest blisko 920 miejsc.

http://www.rzeszowairport.pl/pl/pasazer/dojazd-i-parking/parking

http://www.arenaszczecin.pl/dla-odwiedzajacych/parking

https://stadionenerga.pl/stadion/przewodnik,a,3002

https://www.codziennypoznan.pl/artykul/2019-05-01/zmiana-operatora-parkingow-buforowych-w-poznaniu

Czytaj dalej

Rok 2019 będzie należał do APCOA Flow

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/rok-2019-bedzie-nalezal-do-apcoa-flow/

Nie ma już wątpliwości co do tego, że trwająca obecnie złota era aplikacji mobilnych zmieniła dotychczasowe podejście do korzystania ze smartfonów, zaś same aplikacje sprawiły, że telefony stały się bardziej funkcjonalne. Dziś nie wyobrażamy sobie życia bez aplikacji mobilnych. Korzystanie z aplikacji jest dla nas o tyle oczywiste, że nie przywiązujemy uwagi do czasu i miejsca korzystania z nich. Zatem jakie aplikacje cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Takie, które pozwalają zaoszczędzić czas, pieniądze i ułatwiają nasze codzienne życie. Jednym słowem – funkcjonalne.

Nie ma już wątpliwości co do tego, że trwająca obecnie złota era aplikacji mobilnych zmieniła  dotychczasowe podejście do korzystania ze smartfonów, zaś same aplikacje sprawiły, że  telefony stały się bardziej funkcjonalne. Dziś nie wyobrażamy sobie życia bez aplikacji mobilnych. Korzystanie z aplikacji jest dla nas o tyle oczywiste, że nie przywiązujemy uwagi do czasu i miejsca korzystania z nich. Zatem jakie aplikacje cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Takie, które pozwalają zaoszczędzić czas, pieniądze i ułatwiają nasze codzienne życie. Jednym słowem – funkcjonalne.


ROZWÓJ BRANŻY

Każdy kierowca wie, że znalezienie miejsca do parkowania dla swojego pojazdu może być nie lada wyzwaniem. APCOA Parking wychodzi swoim klientom naprzeciw, proponując wielofunkcyjną aplikację mobilną APCOA Flow.

Polski rynek branży parkingowej rozwija się niezwykle dynamicznie, a co za tym idzie potencjał dla APCOA Flow jest ogromny. Polacy lubią nowinki cyfrowe, cenią aplikacje wyposażone w funkcje nawigacji  oraz geolokalizacji, dzięki którym z łatwością znajdą nie tylko parking APCOA, ale również restauracje, kawiarnie czy kino  w pobliżu. Ponadto, dzięki takim aplikacjom kierowca  może z łatwością sprawdzić, gdzie aktualnie się znajduje, a także jak dojechać do wyznaczonego przez niego miejsca

Ludzie cenią sobie wygodę i czas. Poprzez integrację sieci kilkuset świetnie zlokalizowanych parkingów APCOA w praktycznie każdym większym mieście na terenie Polski z innymi rozwiązaniami typu aplikacje centrów handlu i rozrywki, budynków biurowych, obiektów sportowych, lotnisk, stref płatnego parkowania, komunikacji miejskiej, kolei, car sharingu czy też roweru miejskiego,  APCOA Flow powinna stać się platformą integrującą wiele funkcjonalności z zakresu parkowania i mobilności w ramach rozwiązań tzw. smart city. 

Parking dla APCOA  to nie tylko miejsce postojowe, firma chce zaoferować swoim  klientom  kompleksową ofertę. Taką, aby parkowanie było wygodne, szybkie, przyjemne, połączone z możliwością umycia pojazdu, doładowania elektrycznego, skorzystania z  promocji lojalnego klienta i  „nocy zakupów”.

APCOA Flow przeniesie branżę parkingową w sferę cyfrową. Ogromną zaletą tej aplikacji  jest to, że platforma,  na której zbudowana jest APCOA Flow, zapewnia integrację ze wszystkimi rodzajami zewnętrznych aplikacji, np. komunikacji miejskiej lub centrum handlowego, a przede wszystkim współpracuje z wieloma producentami systemów parkingowych.

 

KORZYŚCI DLA KLIENTÓW

Klienci każdego z kilkuset parkingów w Polsce zarządzanych przez APCOA, którzy zarejestrują się w aplikacji, będą mogli znaleźć najbliższy parking, sprawdzić dostępność miejsc parkingowych oraz wysokość opłaty parkingowej. Będą mogli zarezerwować miejsce parkingowe z obniżoną ceną lub wybrać opcję gwarancji miejsca. Aplikacja zapewni sprawną nawigację aż do wjazdu na parking. Klient będzie mógł również skorzystać z lokalnych rabatów, promocji  np. w centrum handlowym jako lojalny klient. System kontroli wjazdu rozpozna samochód poprzez system  LPR (automatyczne rozpoznawanie numerów tablic rejestracyjnych) lub odczytu kart RFiD i potwierdzi w chmurze możliwość automatycznego pobrania opłaty parkingowej z karty kredytowej klienta. Szlaban podniesie się automatycznie. Przy wyjeździe platforma obliczy i pobierze z karty kredytowej wartość opłaty oraz otworzy szlaban. Prosto, szybko, wygodnie.

 

10 TYŚ. PARKINGÓW W EUROPIE 

Analogicznie sytuacja będzie wyglądać na parkingach wyposażonych w parkometry, np. przy marketach handlowych. Po zaparkowaniu samochodu klient uruchomi w smartfonie  aplikację  APCOA Flow w celu rozpoczęcia sesji parkowania. Po zakończeniu parkowania klient zakończy sesję i system pobierze odpowiednią opłatę proporcjonalnie do czasu postoju lub uwzględni darmowy czas parkowania np. pierwszą godzinę parkowania gratis. W innej opcji w chwili wjazdu i wyjazdu samochód zostanie zidentyfikowany przez system sczytywania tablic rejestracyjnych, następnie błyskawicznie prześle dane do platformy APCOA Flow, ta z kolei naliczy i pobierze z karty kredytowej odpowiednią opłatę parkingową.
APCOA Flow jest na tyle elastyczna, iż zapewnia sprawną integrację z niemal wszystkimi aplikacjami zewnętrznymi oraz współpracę z niemal każdym systemem parkingowym. Niewątpliwą zaletą jest również oszczędność w kosztach biletów oraz zużyciu urządzeń parkingowych, ponieważ kontrola dostępu na parkingu i pobieranie opłat będzie się odbywać w formie cyfrowej.
Aplikacja APCOA Flow działa już na ponad 600 parkingach APCOA w Niemczech, niedawno została wdrożona we Włoszech, a do końca roku zostanie uruchomiona  w Skandynawii. W Polsce planujemy debiut już w 2019 roku. Co niezwykle ważne,  każdy użytkownik APCOA Flow będzie mógł z niej skorzystać na każdym z ponad 10 tyś. parkingów APCOA w 13 krajach europejskich, w tym na ponad  300  w Polsce.

Czytaj dalej

APCOA Parking at SHOPPING CENTER FORUM 26-27.09.2018 WARSZAWA

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/shopping-center-forum-26-27-09-2018-warszawa0/

Apcoa Parking podczas tegorocznej, jesiennej edycji SCF zaprezentowała nowoczesną aplikację mobilną APCOA Flow, która przeniesie branżę parkingową w sferę cyfrową.

APCOA Parking, jak co roku, wzięła udział w targach Shopping Center Forum.  To najważniejsze spotkanie najemców z developerami, niepowtarzalna  okazja do rozmów negocjacyjnych, do wymiany doświadczeń,  oraz do podpisania umów najmu, kontraktów.  Na  stoisku APCOA Parking ponownie  gościli  przedstawiciele firmy Scheidt & Bachmann, globalnego dostawcy rozwiązań poboru opłat parkingowych. Apcoa Parking podczas tegorocznej,  jesiennej edycji SCF zaprezentowała nowoczesną aplikację mobilną APCOA Flow, która przeniesie branżę parkingową w sferę cyfrową. Odwiedzający nas goście mieli możliwość przetestowania na smartphonie wersji demo i przekonania się,  jak ta aplikacja ułatwi i usprawni  proces parkowania.

Czytaj dalej

CASA rozpoczyna budowę parkingu wielopoziomowego we Frederiksbergu

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/casa-rozpoczyna-budowe-parkingu-wielopoziomowego-we-frederiksbergu/

Rozpoczęto prace nad budową parkingu wielopoziomowego i nowej, miejskiej przestrzeni publicznej we Frederiksbergu. Budowa będzie realizowana we współpracy przedsiębiorstw publiczno-prywatnych i gminy.

Mieszkańcy Frederiksberga już nie będą musieli krążyć wokół placu Langelands Plads w poszukiwaniu miejsca parkingowego. Na placu CASA właśnie rozpoczęła wykopy pod nowy, trzypiętrowy parking podziemny z miejscami parkingowymi dla ponad 200 samochodów.

By zapewnić mieszkańcom sąsiednich budynków możliwie jak najlepszą ochronę przed uciążliwym hałasem, CASA stosuje inną metodę wykonywania wykopu pod fundament. Z tradycyjnymi wykopami pod fundament wiąże się między innymi wbijanie pali w ziemię – jest to metoda zarówno hałaśliwa, jak i powodująca wibracje. Przy placu Langelands Plads CASA stosuje tzw. metodę ścian szczelinowych. Zasadniczo polega ona na tym, że ściana ze zbrojonego betonu jest „wprowadzana” w ziemię, co pozwala na zredukowanie poziomu hałasu i wibracji.

CASA jest głównym wykonawcą, a Apcoa będzie odpowiadała za zarządzanie budynkiem i jego konserwację w całym, 25-letnim okresie eksploatacji budynku. Budowa będzie finansowana przez Urząd Gminy Frederiksberg, zarówno w fazie prowadzenia robót budowlanych, jak i w fazie eksploatacji. Przewiduje się, że budynek zostanie ukończony na początku 2019 roku.

Czytaj dalej

APCOA Parking w CENTRUM EXPO XXI, WARSZAWA 27/28.09.

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-w-centrum-expo-xxi-warszawa-27-2809/

Apcoa Parking, jak co roku, wzięła udział w targach Shopping Center Forum. – To najważniejsze spotkanie najemców z developerami, wyjątkowa okazja do rozmów negocjacyjnych, wymiany doświadczeń, poglądów, opinii oraz do podpisania umów najmu. W tym roku na  stoisku APCOA Parking  gościli również przedstawicieli firmy Scheidt & Bachmann, globalnego dostawcy rozwiązań poboru opłat parkingowych.

Udana współpraca pomiędzy producentem systemów zarządzania parkingami, a ekspertem ds. zarządzania parkingami rozpoczęła się 45 lat temu w Niemczech. APCOA Parking oferuje swoim partnerom kontraktowym innowacyjne rozwiązania: od profesjonalnego zarządzania cyklem życia, konserwacji i modernizacji, inteligentnych strategii inwestycyjnych w celu opracowania innowacyjnych produktów parkingowych i nowych lokalizacji. Na stoisku APCOA Parking  podczas SCF zaprezentowane zostały najnowsze produkty Scheidt & Bachmann – systemy Enterveo. Uczestnicy Forum mieli możliwość zapoznania się z  modelem automatycznej kasy parkingowej, terminali wjazdowych i wyjazdowych.



Czytaj dalej

APCOA Parking zarządza dwupoziomowym parkingiem pod rondem KAPONIERA w Poznaniu

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-zarzadza-dwupoziomowym-parkingiem-pod-rondem-kaponiera-w-poznaniu/

Od lipca br. APCOA Parking zarządza dwupoziomowym parkingiem pod rondem KAPONIERA w Poznaniu.

 

Do dyspozycji klientów jest 240 miejsc. Parking jest bezobsługowy, monitorowany całą dobę oraz wyposażony w system parkingowy POL CHIP.

Czytaj dalej

Jak rozwiązać problem z parkowaniem w mieście

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/jak-rozwiazac-problem-z-parkowaniem-w-miescie/

Miejsce parkingowe w mieście to od pewnego czasu poważne zmartwienie zmotoryzowanych mieszkańców. To także poważny problem zarządzających ulicami, parkingami oraz terenami prywatnymi często wykorzystywanymi do parkowania.

Z pomocą coraz częściej przychodzi profesjonalne organizowanie i administrowanie miejscami parkingowymi oraz nowoczesne technologie. O nowościach w systemie parkowania i zarządzania parkingami mówi Maciej Zawadzki, prezes APCOA Parking Polska.

APCOA PARKING POLSKA to obecnie największa w Polsce firma działająca w branży parkingowej. Co stoi za sukcesem firmy?

Firma istnieje w Polsce od 1998 roku i od samego początku wyznacza nowe standardy i kierunki na polskim rynku zarządzania parkingami. Zarządzamy ponad 100 obiektami parkingowymi na terenie całego kraju. Warto też dodać, że APCOA PARKING POLSKA jest częścią grupy  APCOA PARKING. To ponad 8.700 projektów parkingowych w Europie w tym 1.300.000 miejsc parkingowych zarządzanych przez grupę APCOA.

Gdzie w Polsce możemy spotkać Państwa rozwiązania ?

Głównie na parkingach w Galeriach Handlowych i biurowcach, ale nie tylko. Nasza firma zarządza także parkingami w innych obiektach takich jak hotele, szpitale i multikina. Jesteśmy także zarządzającym wszystkimi parkingami na lotnisku Poznań Ławica, gdzie oddajemy do dyspozycji ponad 2.000 miejsc parkingowych na parkingach krótkoterminowych, długoterminowych oraz strefie ograniczonego postoju „Kiss & Fly”.

Z Państwa usług korzystają nie tylko duże obiekty ?

To prawda. Oprócz tych największych projektów jak na przykład zarządzanie wielopoziomowym parkingiem w Warsaw Financial Center czy parkingami w ponad 20 Galeriach Handlowych w Polsce, mamy doświadczenie w zarządzaniu prywatnymi ulicami i parkingami. Przykładem może być ulica Leszczyńska w Warszawie lub parking Platinum Towers przy ulicy Grzybowskiej w Warszawie. Zarządzamy także parkingami przy sieciach sklepów i marketów. Z naszego doświadczenia korzystają Tesco, Carrefour, Biedronka i Netto w całej Polsce. Głównym celem jest pomoc w rozwiązaniu problemu tak zwanego „parkowania na dziko”. Dzięki wprowadzeniu profesjonalnego systemu parkowania mamy więcej miejsc parkingowych. Kierowcy także doceniają fakt, że pomimo konieczności zapłaty zawsze są miejsca do zaparkowania.

Można więc powiedzieć, że właściwe zarządzanie miejscami parkingowymi powinno interesować właścicieli gruntów w najbardziej zatłoczonych miejscach?

Potrzeby klientów na każdym parkingu determinuje najbliższe otoczenie. Przy marketach klienci zazwyczaj zostawiają swoje samochody na kilka minut, natomiast w miejscu zamieszkania czy pracy na kilka godzin. Miejsca parkingowe organizowane są przez samorządy, spółdzielnie mieszkaniowe oraz wspólnoty lokatorów, często jako organizacje pożytku publicznego. Odpowiednie regulacje i zarządzanie miejscami parkingowymi na prywatnych drogach lub parkingach służyć mają szerokiemu gronu użytkowników.

Koncentrujemy się na „produktach parkingowych”, które wychodzą naprzeciw indywidualnym potrzebom zróżnicowanych grup klientów: osób parkujących incydentalnie, firm, mieszkańców osiedli z parkingami, osób odwiedzających, klientów firm, rodzin, osób podróżujących itp. Monitorujemy więc trendy i prowadzimy na bieżąco badania rynku, tak aby nieustannie ulepszać nasze produkty. Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, zoptymalizowane procesy oraz ciągłe udoskonalenia pozwalają minimalizować koszty. W ten sposób APCOA PARKING zapewnia rentowność każdego parkingu samochodowego i pełną satysfakcję właściciela. 

Czytaj dalej

Nowoczesny system LPR na parkingu WFC w Warszawie

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/nowoczesny-system-lpr-na-parkingu-wfc-w-warszawie/

Od grudnia 2016 roku wielopoziomowy parking w budynku WFC w Warszawie został wyposażony przez APCOA PARKING w nowoczesny i zintegrowany moduł LPR (License Plate Recognition).

Pozwala on na kontrolę dostępu użytkowników abonamentowych w oparciu o weryfikację za pomocą karty zbliżeniowej, jak też na podstawie numeru rejestracyjnego pojazdu.

Dzięki zaawansowanej technologicznie konfiguracji użytkownicy cieszą się ułatwieniami jeśli chodzi o obsługę systemu np. automatyczne otwarcie szlabanu po rozpoznaniu numeru rejestracyjnego bez konieczności użycia karty zbliżeniowej, możliwość płatności kartami płatniczymi w kasie automatycznej (transakcje stykowe i zbliżeniowe do 50 PLN).System został również zintegrowany z systemem kontroli dostępu do budynku dzięki czemu:

  • Użytkownicy abonamentowi mogą używać tej samej karty dostępu na parking i do powierzchni biurowej,
  • Użytkownicy okazjonalni (na podstawie biletów jednorazowych) mogą poruszać się w obrębie dostępu do parkingu i wyjścia z parkingu przez bramki w hallu budynkowym za pomocą biletu jednorazowego systemu parkingowego z kodem paskowym.

Wjazd na parking zyskał dużą, podświetlaną tablicę informacyjną m.in. z informacją o dostępnych na parkingu usługach oraz ilości dostępnych miejsc parkingowych dla klientów okazjonalnych, gości najemców itp.Nowy System pozwala również na wprowadzenie szeregu dogodnych produktów jak np. czeki parkingowe, walidacje, bilety kongresowe, przedpłacone itp.

Czytaj dalej

Parkingi przy Porcie Lotniczym Ławica wyposażone w nowoczesny i wszechstronny system LPR

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/parkingi-przy-porcie-lotniczym-lawica-wyposazone-w-nowoczesny-i-wszechstronny-system-lpr/

Od października b.r. parkingi przy Porcie Lotniczym Ławica w Poznaniu zostały wyposażone przez APCOA PARKING  w nowoczesny i wszechstronny system do identyfikacji odczytu tablic rejestracyjnych pojazdów, tak zwany LPR – License Plate Recognition System. Ponadto w urządzeniach wjazdowych i wyjazdowych zamontowano czytniki, które umożliwiają odczyt kodów QR (Quick Response) na nośnikach papierowych oraz monitorach smartphone. 

Czytaj dalej

Nowoczesny system LPR na parkingu RONDO 1 w Warszawie

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/nowoczesny-system-lpr-na-parkingu-rondo-1-w-warszawie/

Od września b.r. wielopoziomowy parking w budynku Rondo 1 w Warszawie został wyposażony przez APCOA PARKING w nowoczesny i wszechstronny system do identyfikacji odczytu tablic rejestracyjnych pojazdów, tak zwany LPR – License Plate Recognition System. 

Czytaj dalej

APCOA Parking zarządza parkingiem w FOCUS PARK RYBNIK

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-zarzadza-parkingiem-w-focus-park-rybnik/

Od października b.r. APCOA Parking zarządza parkingiem przy Galerii Handlowej FOCUS PARK w Rybniku. Do dyspozycji klientów jest 320 miejsc parkingowych.

Parking został wyposażony w system parkingowy SKIDATA, który jest serwisowany wyłącznie przez własny i  wykwalifikowany serwis techniczny APCOA Parking .

Czytaj dalej

Parking w centrum handlowym

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/parking-w-centrum-handlowym/

Jak ważny jest parking doskonale wie każdy kierowca. Coraz częściej właściciele centrów handlowych, hoteli oraz biurowców już na wczesnym etapie procesu inwestycyjnego dużo uwagi poświęcają doborowi infrastruktury parkingowej oraz profesjonalnej organizacji i obsługi parkingu.

Jak ważny jest parking doskonale wie każdy kierowca. Coraz częściej właściciele centrów handlowych, hoteli oraz biurowców już na wczesnym etapie procesu inwestycyjnego dużo uwagi poświęcają doborowi infrastruktury parkingowej oraz profesjonalnej organizacji i obsługi parkingu.

Parking to obecnie nie tylko miejsce postojowe, na którym możemy pozostawić swój pojazd. To cały model zarządzania, który wraz z nowoczesną technologią usprawnia proces parkowania i pobierania opłat, stanowiących często znaczącą pozycję w strukturze przychodów centrum handlowego.

O nowościach w systemie parkowania i zarządzania obiektami parkingowymi mówi Maciej Zawadzki, Prezes Zarządu APCOAPARKING Polska. APCOA PARKING to obecnie największa w Polsce i Europie firma działająca w branży parkingowej. Co stoi za sukcesem firmy?


Nasza firma jest obecna w Europie od 1974 roku, prowadzimy działalność w 12 krajach, zarządzając ponad 8 500 parkingami, w tym prawie 400 przy centrach handlowych. Nasze roczne przychody przekraczają 850 mln Euro. W Polsce APCOA PARKING istnieje od 1998 roku wyznaczając standardy i kierunki rozwoju na krajowym rynku zarządzania parkingami. Obecnie zarządzamy ponad 70 obiektami parkingowymi. Wyposażamy je w najnowocześniejszy sprzęt renomowanych międzynarodowych producentów, co w połączeniu z międzynarodowym doświadczeniem naszego zespołu wpływa na skuteczność oraz wysoką jakość świadczonych usług. Dla każdego zarządzanego przez nas obiektu parkingowego opracowujemy koncepcję prawidłowej organizacji ruchu, doboru sprzętu technicznego oraz zarządzania, w tym optymalnej struktury taryfowej, uwzględniając zarówno specyfikę obiektu jak i oczekiwania klienta. Dzięki jakości i skuteczności świadczonych przez nas usług, od kilku lat nasza firma w Polsce rozwija się w tempie 20-30% rocznie. 

Jakie nowe obiekty korzystają z Państwa usług?

W tym roku między innymi podpisaliśmy wieloletni kontrakt na zarządzanie wielopoziomowym parkingiem Warsaw Financial Center. Jest to jedna z najbardziej prestiżowych wież biurowych w śródmieściu Warszawy, oferująca 333 miejsca parkingowe. Równocześnie w najbliższej okolicy nasza firma zarządza już obiektami parkingowymi w pozostałych wieżach tworzących ultranowoczesne centrum biurowe Warszawy tj. przy biurowcach Rondo1, Hotelu Marriott, Spektrum Tower oraz w położonym nieopodal Atrium International. Portfel naszych projektów powiększył się w tym roku także o kolejne parkingi miejskie i obiekty handlowe na terenie całego kraju min. z sieci Tesco, Netto czy też Biedronka. W sumie zarządzamy obecnie parkingami przy ponad 20 obiektach handlowych w Polsce.

Działalność APCOA to jednak nie tylko parkingi przy obiektach handlowych i biurowych?

Oczywiście. Nasza firma zarządza także parkingami przy innych obiektach takich jak hotele, szpitale, lotniska, parkingi miejskie, kina, obiekty rekreacyjne i sportowe. Dla każdego z nich przygotowujemy indywidualną strategię, obejmującą także działalność handlową w celu maksymalizacji rentowności danego parkingu.

Z jakimi rozwiązaniami technicznymi i nowoczesnymi technologiami mamy do czynienia na zarządzanych przez Państwa parkingach?


Eksperci Grupy APCOA regularnie analizują europejski rynek systemów parkingowych. Co kilka lat wybieramy kilku producentów zapewniających, naszym zdaniem, najwyższą jakość oraz bezawaryjne i zaawansowane technologicznie urządzenia parkingowe. Obecnie pracujemy na systemach takich marek jak Designa, Parkeon czy Skidata. Dzięki znacznej skali zakupów w Europie producenci udzielają nam wysokich rabatów, które z reguły przenosimy na naszych klientów. Korzystamy z systemów parkingowych opartych o rozwiązania wyposażone w szlabany, a także w bezobsługowe parkometry. Każdy rodzaj urządzeń dedykowany jest do innego rodzaju obiektu. Wśród nowoczesnych technologii standardem są obecnie systemy lamp LED wskazujących kierowcom wolne miejsca parkingowe, czy też możliwość dokonywania płatności bezstykowymi kartami płatniczymi w kasach automatycznych i parkometrach. W tej chwili pracujemy nad wprowadzeniem nowych, alternatywnych metod płatności, które będą jeszcze wygodniejsze dla kierowców. Coraz większa liczba właścicieli obiektów parkingowych jest też zainteresowana digitalizacją systemu parkowania. Sięgamy wówczas po systemy rozpoznawania numerów rejestracyjnych pojazdów, systemy oparte na QR kodach, czy też zaawansowane systemy rezerwacyjne miejsc parkingowych.

Dziękuję za rozmowę.

Czytaj dalej

Nowe parkingi przy „Galerii Wybickiego” w Kościerzynie oraz „Galerii Familia” w Gdańsku

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/nowe-parkingi-przy-galerii-wybickiego-w-koscierzynie-oraz-galerii-familia-w-gdansku/

Nowe parkingi w Gdańsku

Od kwietnia b.r.  APCOA PARKING zarządza parkingiem przy Centrum Handlowym „ Galeria Wybickiego” w Kościerzynie oraz parkingiem przy Centrum Handlowym „Familia” w Gdańsku.

Czytaj dalej

APCOA Parking podpisała dziesięcioletni kontrakt na zarządzanie wielopoziomowym parkingiem w obiekcie Warsaw Financial Center w Warszawie

/aktualnosci/ostatnie-aktualnosci/artykul/apcoa-parking-podpisala-dziesiecioletni-kontrakt-na-zarzadzanie-wielopoziomowym-parkingiem-w-obiekcie-warsaw-financial-center-w-warszawie/

APCOA Parking podpisała dziesięcioletni kontrakt na zarządzanie wielopoziomowym parkingiem w obiekcie Warsaw Financial Center w Warszawie.

 

W marcu b.r. APCOA Parking podpisała dziesięcioletnią umowę na zarządzanie wielopoziomowym parkingiem liczącym 380 miejsc w obiekcie biurowym Warsaw Financial Center, jednym z najbardziej prestiżowych wieżowców stolicy, położonym w Centralnej Dzielnicy Biznesowej Warszawy. Działalność APCOA Parking w tym obiekcie obejmuje również prowadzenie myjni samochodowej. W 2016 roku parking zostanie gruntownie zmodernizowany i wyposażony w nowy system parkingowy DESIGNA. APCOA Parking od wielu lat współpracuje ze znaczącymi inwestorami, właścicielami nieruchomości oraz instytucjami publicznymi w całym kraju. Należą do nich prestiżowe biurowce, galerie handlowe, lotniska, hotele, parkingi miejskie oraz szpitale

Czytaj dalej

 
 

Wszystkie nasze parkingi pozostają otwarte dla naszych klientów! Dostęp zbliżeniowy i automatyczne płatności elektroniczne są zapewniane w większości naszych lokalizacji za pośrednictwem naszej bezpłatnej aplikacji APCOA FLOW - nie trzeba wyciągać biletu ani płacić gotówką w automacie płatniczym.